ניסיון משנת 2991
הגשה מוצלחת של אלפי תלמידים לקבלת רישיון על משאית
לימוד עם חיוך, סבלנות, אמינות ומקצוענות
לימוד לרישיון 1C למשאית עד 21 טון

מדו גלגלי ל- 12 טון: ההמלצה של אריק על שיעורי נהיגה למשאית עם אילן

שיתוף:
מדו גלגלי למשאית 12 טון

בתור מורה נהיגה למשאית C1 אני פוגש תלמידים מכל תחומי החיים, אבל יש תלמידים שמביאים איתם ניסיון ייחודי שמצריך חשיבה קצת אחרת. ככה היה עם אריק.


אריק הגיע אלי אחרי שנים שבהן רכב כמעט באופן מוחלט רק על קטנועים ואופנועים, עם אינסטינקטים חדים של שליח ותפיסה מהירה של הכביש. אבל כשהייתה לו הזדמנות לעבור לעבוד בחברת שילוח – הוא גילה שהמעבר מכלי דו גלגלי למשאית 12 טון לא כזה פשוט.


ראיתי מול מי אני עומד: נהג מצוין, מיומן, אבל כזה שצריך עזרה “לתרגם” את מה שהוא יודע למציאות חדשה. עכשיו אני מפנה לו את זכות הדיבור, כדי שיספר בעצמו על התהליך ועל הדרך שלו לרישיון נהיגה למשאית C1 עד 12 טון.

עולם אחר: "ההבדל בין נהיגה על אופנוע למשאית הוא כמו שני עולמות שונים"

"קוראים לי אריק. כמעט עשור הייתי על הכביש – אבל רק על שני גלגלים. קטנועים, אופנועים, משלוחים בכל מזג אוויר. הייתי חי את הרחובות של תל אביב. הכרתי כל סמטה וכל פקק. כשקיבלתי הצעה לעבור לחברת שילוח ולהתקדם מקצועית, הייתי מוכן לעשות שינוי. אבל כשאמרו לי “זה על משאית 12 טון”, הלב ירד לי לרגליים. כל החיים הגוף שלי התרגל לתנועה קטנה ומהירה. פתאום הייתי צריך לתמרן משהו גבוה, כבד, ארוך. בראש שלי זו הייתה מפלצת. 

ככה הגעתי לאילן. הוא זה שהדריך אותי במעבר הזה מדו גלגלי ל- 12 טון. והוא עשה את זה באופן מושלם. כבר בשיעור הראשון הוא אמר לי משפט שאני לא אשכח: “הניסיון שלך לא נעלם – אנחנו פשוט נותנים לו צורה אחרת.”

השיעורים איתו היו שילוב של פסיכולוגיה, טכניקה, והרבה רוגע. הוא לקח את מה שאני יודע מהאופנוע – קריאת תנועה, ניתוח סיטואציות, תגובה מהירה – והראה לי איך להשתמש בזה במשאית. לדוגמה: על דו גלגלי הייתי תמיד סורק את הכביש עם העיניים, מחפש את הבעיה הכי קטנה. אילן הסביר לי שזה בדיוק מה שהופך נהג משאית לטוב – היכולת לצפות רחוק, לראות זוויות, להבין דינמיקה של תנועה. במקום להתנגד להרגלים שלי – הוא עשה מהם נכס.

ברור שלא הכל היה קל. בטסט הראשון התרגשתי מדי ועשיתי טעות. אבל אילן ישר אמר לי: “זה טבעי. אתה מתעצב מחדש.” בטסט השני – עברתי. הרגשתי שאני סוף סוף מצליח לחבר בין שני העולמות שהכרתי: הדיוק והערנות של השליחויות, והעוצמה והשלווה של משאית C1.

היום אני נהג בחברת שילוח כבר שנה שניה. הבוס שלי צפוי להתקדם והוא המליץ עלי שאחליף אותו בתור מנהל הקו. לא חשבתי שאגיע לזה. אבל אילן לימד אותי לראות את עצמי אחרת. לא כמי שעובר מכלי קטן לגדול, אלא כמי שעובר מדרגה מקצועית. אני חייב לו לא רק על הרישיון C1 – אלא על הביטחון שנתן לי על הדרך שלי."

אריק, גאה בך!

אריק, תודה על הסיפור ועל האמון. לראות שליח ותיק הופך לנהג C1 מקצועי זו אחת המתנות הגדולות של המקצוע שלי. היכולת לקחת את הניסיון שלך מהכביש ולהפוך אותו ליתרון במשאית – זו גדולה אמיתית. אני יודע שזו רק ההתחלה שלך בעולם של נהיגה על משאית, ואני בטוח שעוד נשמע על ההתקדמות שלך. תודה ששיתפת, ותמיד אשמח ללוות אותך גם בתחנות הבאות.

————–

כתבת בלוג 135

שיתוף:
מאמרים נוספים:

אהלן! כדי להתחיל בהתכתבות ווטסאפ השאירו פרטים:

כמה שאלות קטנות ונתחיל

הצטרפות לרשימת מחפשי העבודה

אנו מסייעים בחיפוש עבודה לנהגי משאית.
כל שעליך לעשות:
1. להעביר אלינו את הפרטים
2. להגדיר את היקף המשרה אותה אתה מחפש
3. להגדיר אזור

דילוג לתוכן