כמו שאתם יודעים, מדי פעם אני מבקש מאחד מתלמידי העבר שלי לספר קצת על חוויית הלמידה איתי. אני חושב שזה שאני מספר לכם על האופן שבו אני מעביר שיעורי נהיגה על משאית זה אחלה, אבל הסיפורים של התלמידים שלי – הם הדברים שאתם באמת צריכים לשמוע. כי אני באמת עושה מאמץ גדול להתאים את הלימוד לכל אחד מהתלמידים שלי, ולתת לו מקסימום תועלת. ואם אני מצליח בזה – זו ההצלחה הכי גדולה שאני יכול לבקש לעצמי.
הפעם הרמתי טלפון לתלמיד בשם אלדד וביקשתי ממנו לשלוח לי כמה מילים על איך היה ללמוד איתי נהיגה על משאית. הוא פנה אלי כשהוא כבר לא נער, אלא קצת אחרי יום ההולדת ה- 45 שלו. יותר מפתיע מזה, אלדד הוא קבלן מאזור הדרום. כולם יודעים שאני מורה נהיגה למשאית באזור תל אביב והמרכז, ולכן התפלאתי כאשר קיבלתי טלפון מאדם שגר באזור חיוג 08… אבל מסתבר שהוא שמע שאני מורה נהיגה למשאית מומלץ, אז הוא עשה את המאמץ ובמשך חודשיים וחצי היה מגיע לתל אביב פעמיים-שלוש בשבוע כדי להוציא רישיון נהיגה למשאית איתי. איך הלך? בואו ניתן לאלדד לספר…
"היה שווה לעלות צפונה כדי ללמוד נהיגה על משאית איתך… מורה נהיגה למשאית מומלץ!"
אהלן, אני אלדד. תלמיד של אילן, המורה נהיגה למשאית הכי מומלץ בארץ. הגעתי לאילן אחרי שכבר הפעלתי עסק של שיפוצים קרוב לעשרים שנים, בעיקר באזור באר שבע והסביבה.
למה החלטתי ללמוד נהיגה על משאית פתאום בגיל 45? כשאתה קבלן שעושה עבודות גדולות, יש לך המון דברים לסחוב. יש את הפועלים שצריך שיהיה להם מקום נוח, כי לפעמים נוסעים גם שעה או שעתיים עד שמגיעים לעבודה. ויש גם המון כלי עבודה, ציוד כבד שתופס מקום. וגם המון פעמים יש חומרי גלם שצריך להוביל. למשל הרבה פעמים מצאתי את עצמי צריך להוביל קרמיקות שמכסות דירה שלמה וצריך מקום לכל זה.
הרבה שנים הסתדרתי. בהתחלה לקחתי אוטו סטיישן עם בגאז' גדול. אחר כך היה לי רנו קנגו, שזה אחלה טנדר עם מקום להרבה ציוד. אחרי כמה שנים עברתי ל- Dmax שזה גם רכב גדול עם אפילו יותר שטח לאיחסון. אבל מתישהו העסק גדל לי יותר, והיו לי כמה פרויקטים במקביל, ומצאתי את עצמי במקום עובד או מנהל את הפועלים – הופך לנהג. זה כי על אותו הרכב הייתי צריך לעשות סבבי הסעות ולפזר בכמה פרויקטים את הפועלים, את הציוד, החומרים… עד שאמרתי די! כמה זמן נשרף לי בנסיעות כל יום?
הבנתי שאני צריך פשוט רכב אחד גדול שאוכל לשים בו את כל הציוד והחומרים והפועלים, ואיתו לפזר בפעם אחת את כל מה שצריך בבוקר. משהו כמו קראפטר של פולקסוואגן, או פורד טראנזיט.
בשביל רכבים כאלה צריך רישיון C1 כי הם מעל 3.5 טון. אז אמרתי וואלה, צריך למצוא מורה נהיגה מומלץ שיעזור לי להוציא רישיון C1. בדקתי, חיפשתי, שאלתי – ומכמה אנשים שמעתי על אילן אוסטרייכר. אמרו לי שהוא אחלה מורה, אבל מלמד במרכז. הרמתי טלפון לאילן. דיברתי איתו כמה דקות. הוא נשמע כמו בנאדם שמדבר לעניין. הוא הבין מה אני צריך, הבין שאני אדם קצר בזמן שבא להיות מאוד ממוקד – ואמר לי שנעשה כל מה שצריך כדי שאעבור טסט על משאית כמה שיותר מהר ואקבל את הרישיון C1.
התרשמתי לחיוב מאילן, אמרתי לו שאני מבחינתי מפנה את הלו"ז שלי כדי ללמוד איתו. במשך כמה שבועות הייתי מסיים את העבודה אחר הצהרים, נוסע שעה לאזור המרכז, ועושה עם אילן שיעורי נהיגה על משאית. היתה ממש אחלה תקופה! אני אדם די טכני ויש לי ניסיון עם רכבים אז מאוד נהנתי מהשיעורים. אבל חשוב לומר שאילן גם ידע להחדיר בי צניעות כשצריך. הוא הזכיר לי שמשאית זה לא רכב, אפילו שכבר נהגתי על רכבים גדולים כמו Dmax הרבה שנים. אז לנהוג לאט. להסתכל במראות. לשים לב לכביש יותר. יודעים משהו? אימצתי את העצות שלו גם לרכב הפרטי שלי ואני עכשיו נוהג טוב יותר, ובטוח יותר.
את הטסט עברתי על הפעם הראשונה. לא כי אני תלמיד כזה מוצלח, אלא כי אילן מורה ממש מומלץ למשאית וידע להכין אותי טוב. כל החוויה היתה ממש טובה, ועד היום כשאני מגיע למרכז ואם אין לי זמן אני בודק אם אילן פנוי לכוס קפה. אז אם יש מישהו שמחפש מורה נהיגה למשאית מומלץ – אני אומר רק אילן אוסטרייכר! אחלה מורה, ועוד יותר אחלה בנאדם.
תודה רבה אלדד!
איזה כיף שזרמת איתי ושיתפת את הסיפור שלך. גם אני מאוד נהנתי מהשיעורים איתך, ואני עדיין מחכה לסיבוב על הפורד טרנזיט החדשה שלך.
———-
כתבת בלוג 124


