ניסיון משנת 2991
הגשה מוצלחת של אלפי תלמידים לקבלת רישיון על משאית
לימוד עם חיוך, סבלנות, אמינות ומקצוענות
לימוד לרישיון 1C למשאית עד 21 טון

מורה נהיגה למשאית מספר: 5 שאלות שתלמידים שואלים אותי כל הזמן

שיתוף:
שאלות שתלמידים שואלים מורה נהיגה למשאית

בתור מורה נהיגה למשאית בגוש דן עם כמה עשורים מאחוריי, שמעתי כל שאלה אפשרית – מהשאלות המובנות לגמרי ועד כאלה שגרמו לי לחייך או לחשוב רגע לפני שאני עונה. אז הפעם החלטתי לרכז חמש שאלות שחוזרות על עצמן כמעט עם כל תלמיד שבא אלי ללמוד לקראת רישיון נהיגה למשאית C1 – ולתת להן תשובות בגובה העיניים.

שאלה 1: כמה שיעורי נהיגה על משאית אני באמת צריך לעשות?

שאלה מעולה – במיוחד כי מדובר בזמן, אנרגיה וכסף. התשובה הרשמית: מי שיש לו כבר רישיון לרכב פרטי (B) צריך מינימום 20 שיעורים. מי שעדיין אין לו, צריך לעשות מינימום של 32 שיעורי נהיגה על משאית. 

אבל בפועל? זה משתנה מאדם לאדם. יש תלמידים שמרגישים בטוחים אחרי 20 או 32 שיעורי נהיגה על משאית, ויש כאלה שצריכים עוד כמה שיעורים כדי לנהוג במשאית בלי להזיע. בתור מורה נהיגה למשאית, אני יכול רק לומר שלפני שאני שולח תלמיד לעשות טסט על משאית אני רוצה להיות בטוח שמיליון אחוז שהוא כשיר לכך. זה יכול לקחת 20 שיעורי נהיגה על משאית, וזה יכול לקחת 200. עם הבטיחות של התלמידים שלי ושל האנשים שעל הכביש אני לא מתעסק, זה חשוב יותר מכמה שיעורים התלמיד עושה.

שאלה 2: זה באמת כל כך שונה לנהוג על משאית עד 12 טון מאשר על רכב פרטי?

כן, וזה חלק מהיופי בזה. רישיון נהיגה למשאית C1 פותח לך עולם חדש, אבל צריך להבין – משאית לא מגיבה כמו רכב קטן. היא הרבה יותר גבוהה, יותר ארוכה, שדה הראייה אחר, וגם בלמים מתנהגים אחרת.  שיעורי נהיגה על משאית בונים את הביטחון – ומי שמקשיב ולומד – משתלט על זה מהר מאוד.

שאלה 3: להכנס עם משאית לצומת עמוס? זה מפחיד! איך עושים את זה?

מכירים את הפחד? כנראה שכן. ויודעים מה? זה נורמלי. איך עושים את זה? לאט ובטוח. בשיעורים הראשונים אני לוקח את התלמידים בקצב שלהם – אנחנו לא קופצים ישר לאיילון. אנחנו בונים את הביטחון, צומת אחרי צומת, עד שהדברים מרגישים טבעיים. המשאית נראית גדולה רק מבחוץ – מבפנים, אחרי כמה שיעורים, היא מרגישה כמו הבית. 

אז איך נכנסים לצומת עמוס עם המשאית? בזהירות, לאט, אחרי שצברנו ניסיון, ואחרי שאנחנו בטוחים בעצמנו מספיק כדי לשלוט במשאית גם בצומת עמוסה.

שאלה 4: "יש לי רישיון לרכב פרטי כבר שנים. למה אני צריך לעבור תיאוריה מחדש?"

שאלה שנשמעת הרבה – ובצדק. ויותר מזה, כפי שכתבתי לא מעט פעמים, במבחן תאוריה למשאית רוב השאלות הן כלליות ומתייחסות גם לנסיעה על רכב פרטי. 

אז למה צריך לעשות תאוריה למשאית גם אם אתם כבר נוהגים על רכה פרטי? לדעתי האישית לעבור מבחן תיאוריה למשאית כשמתחילים לעשות עליה שיעורי נהיגה זה הדבר הכי הגיוני בעולם. דווקא כי יש לכם רישיון לרכב פרטי אתם צריכים את הריענון, אתם צריכים להוכיח שאתם בקיאים בחוקי הנהיגה של ישראל לפני שאתם עולים לכלי רכב שהוא כבד ויכול להיות מסוכן פי כמה מרכב פרטי. אז אולי לעבור מבחן תיאוריה למשאית גם אם יש לכם רישיון יכול להיות מייגע… אבל רק בשביל הסיכוי שתיזכרו באיזה חוק או תמרור שלא הכרתם או הדחקתם, כדאי לעשות את זה וכך למזער את הסיכון לפגיעה בכלל.

שאלה 5: רישיון נהיגה על משאית, זה באמת שווה את זה?

שאלה מצוינת. והתשובה? לגמרי. רישיון נהיגה למשאית C1 פותח דלתות – עבודה בחלוקה, שילוח, הובלה, תעשייה, שירותים עירוניים. הרבה מהתלמידים שלי באים לעשות שינוי בקריירה – ואחרי כמה חודשים כבר שולחים לי תמונה של המשאית החדשה שקיבלו מהעבודה.

 

אלו היו רק 5 שאלות שאני שומע כל הזמן מתלמידים שבאים אלי להוציא רישיון נהיגה למשאית. האמת? לשאול שאלות זה בריא. אז תמשיכו לשאול, ואני אמשיך לענות באהבה גדולה. ואם יש לכם עוד שאלות שלא כתבתי כאן – שלחו אלי, אני רוצה לשמוע אותן ואעשה כמיטב יכולתי לענות עליהן. 

——————–

כתבת בלוג 121

שיתוף:
מאמרים נוספים:

אהלן! כדי להתחיל בהתכתבות ווטסאפ השאירו פרטים:

כמה שאלות קטנות ונתחיל

הצטרפות לרשימת מחפשי העבודה

אנו מסייעים בחיפוש עבודה לנהגי משאית.
כל שעליך לעשות:
1. להעביר אלינו את הפרטים
2. להגדיר את היקף המשרה אותה אתה מחפש
3. להגדיר אזור

דילוג לתוכן