ניסיון משנת 2991
הגשה מוצלחת של אלפי תלמידים לקבלת רישיון על משאית
לימוד עם חיוך, סבלנות, אמינות ומקצוענות
לימוד לרישיון 1C למשאית עד 21 טון

לנפץ בכל הכוח: 5 מיתוסים על שיעורי נהיגה על משאית

שיתוף:
מכסחי המיתוסים

אם שקלתם אי פעם להוציא רישיון נהיגה למשאית C1, יש סיכוי טוב שנתקלתם בדרך בכמה שמועות. חלקן נשמעות מלחיצות, חלקן מגוחכות – אבל לכולן יש מכנה משותף: הן פשוט לא נכונות. בתור מורה נהיגה למשאית שלימד אלפי תלמידים לאורך יותר משלושים שנים, החלטתי לעשות סדר. אז הנה חמישה מיתוסים נפוצים – והאמת מאחוריהם.

מיתוס ראשון: "רישיון נהיגה למשאית זה רק לגברים"

מדובר במיתוס שהוא פשוט לא נכון! היום יותר ויותר נשים לומדות נהיגה על משאית – וגם מצליחות בגדול. נהיגה על משאית C1 לא דורשת כוח פיזי, אלא הבנה, שליטה, ורוגע. דווקא נשים רבות מביאות איתן קשב לפרטים, אחריות ונחישות שבולטים מאוד מאחורי ההגה. אז אם את אישה וחושבת על זה – תדעי שזה לגמרי בשבילך.  לאורך השנים היתה לי הזכות לעזור להרבה נשים להוציא רישיון נהיגה C1 למשאית. כולן נהגות מצוינות, רבות מהן התחילו לעבוד כנהגות משאית ואחרי זמן מה קיבלו קידום לתפקידים בכירים יותר – מאחורי ההגה (למשל מנהלת משמרת) או במשרד (למשל מנהלת לוגיסטית). 

מיתוס שני: "צריך להיות חזק פיזית בשביל לנהוג על משאית"

האמת? פעם אולי זה היה נכון. משאיות ישנות היו יותר תובעניות, הנהג היה צריך להפעיל יותר כוח כדי להפעיל את הכלי ולא כולם הסתדרו עם הקונספט. אבל היום? משאיות זה סיפור אחר לגמרי. ההגה כבר לא קשה, הקלאץ' לא דורש בעיטות כמו בקראטה, והטכנולוגיה מסייעת כמעט בכל פעולה – אפילו בהעמסת מטען. בלימוד נהיגה על משאית אנחנו לומדים איך לעבוד נכון עם הכלי, וזה לא קשור לכמה משקולות הרמתם אתמול.

מיתוס שלישי: "קשה לעבור תיאוריה למשאית"

תראו, אין הרבה אנשים שנהנים לגשת למבחנים. כי לעבור מבחן דורש לשבת כמה שעות טובות, ללמוד חומר, לקרוא, לתרגל, וכו'. זה לא פשוט בתיכון, ועוד יותר מורכב בגילאים מתקדמים יותר כאשר החיים הופכים לעמוסים יותר בגלל עבודה, משפחה, ילדים, וכו'. אז החדשות הפחות טובות הן שמבחן תיאוריה למשאית הוא מבחן כמו כל מבחן אחר, וכדי לעבור אותו בהצלחה חייבים לשבת וללמוד. אבל החדשות הטובות הן שלא מדובר במבחן קשה במיוחד. אם אתם כבר עם רישיון לרכב פרטי (רישיון B) תגלו שרוב השאלות בתיאוריה למשאית הגיוניות בסך הכל, ומתייחסות לחוקי תנועה שמוכרים לכם – רק מיעוט מהשאלות מתייחסות ספציפית למשאית. ואם אתם ניגשים למבחן בפעם הראשונה בלי שיש לכם רישיון אחר, תגלו שמדובר במבחן שבסך הכל הוא הוגן, ושאם למדתם כמו שצריך ושמתם לב למה שקורה בכביש, לא צריכה להיות בעיה לעבור אותו. ויודעים מה? גם אם לא עברתם בניסיון הראשון זה לא סוף העולם. פשוט תקדישו עוד כמה ימים ללמידה ונסו שוב. חלק מהתלמידים הטובים ביותר שלימדתי לאורך השנים עברו את התיאוריה למשאית רק בפעם השניה או השלישית שניגשו אליה. אולי זה בכלל מה שהפך אותם לנהגים הטובים שהם, כי ככה הם הפנימו את החוקים טוב יותר מאשר בפעם הראשונה שניגשו למבחן. 

מיתוס רביעי: "רישיון C1 למשאית מתאים רק למי שאוהב כלי רכב"

עוד מיתוס שלא קשור למציאות. אני יכול לומר על עצמי שאני אוהב כלי רכב, אוהב משאיות, סקרן לדעת מה עושה כל דבר בכלי, ומשתדל להתעדכן בכל חידוש בתחום. יש לי עוד כמה תלמידים כאלו, אבל האמת היא שאנחנו מיעוט קטן ביחס לשאר התלמידים שבאים אלי ללמוד נהיגה על משאית. 

בתכל'ס, כמו המון דברים בחיים, רישיון נהיגה על משאית והידע איך לנהוג בה אלו כלים שבהם אנשים משתמשים להגשמת משהו גדול יותר. ובאמת, רוב התלמידים שלי באו להוציא רישיון C1 לא כי הם אוהבים משאית, אלא כי הם צריכים את הרישיון ואת הידע כדי למצוא עבודה, לפתוח עסק, להתקדם בקריירה, וכו'. 

אז אין לכם מה לדאוג אם אתם לא חובבי משאיות או כלי רכב. אתם לא חייבים להיות מעריצי כלים כבדים כדי להיות נהגים מצוינים. אתם רק צריכים לבוא עם ראש פתוח, ורצון להתקדם בחיים. אגב, רוב הסיכויים שאחרי שנסיים את השיעורים ותוציאו את הרישיון למשאית תתחילו לכל הפחות להעריך קצת את העולם הזה של משאיות וכלי רכב וליהנות ממנו. 

מיתוס חמישי: "ללמוד נהיגה על משאית זה תהליך ארוך ומייגע"

הפעם זה פשוט לא נכון, ויש לי את המספרים שיוכיחו את זה. אם אתם מגיעים עם רישיון נהיגה לרכב פרטי אתם צריכים לעשות בסך הכל 20 שיעורי נהיגה על משאית לפני שתוכלו לגשת לטסט על משאית. אם אתם מגיעים בלי שום רישיון, תצטרכו לעשות 32 שיעורי נהיגה על משאית. כמובן שמדובר במספר שיעורים מינימלי, ובהתאם לכישורי הנהיגה על משאית שלכם אולי תצטרכו לעשות עוד כמה שיעורים, אבל לא מדובר במספר גדול של שיעורים. יותר מכך – אני נוהג לעשות שיעורים כפולים. כלומר, כל מפגש איתי שווה לשני שיעורי נהיגה על משאית שבהם אתם לומדים וצוברים ניסיון על הכביש. 

עזבו אתכם משמועות…

אני מקווה שהכתבה הזו גרמה לכם להבין שרישיון נהיגה למשאית C1 הרבה יותר נגיש ממה שחשבתם. אז אם גם אתם רוצים להוציא רישיון נהיגה למשאית אבל שמעתם שמועות שגורמות לכם לחשוש – אל תיפלו למיתוסים וסיפורי מעשיות. דברו איתי ותקבלו את כל המידע שאתם צריכים כדי להחליט אם להתחיל ללמוד נהיגה על משאית.

 

————

כתבת בלוג 118

שיתוף:
מאמרים נוספים:

הצטרפות לרשימת מחפשי העבודה

אנו מסייעים בחיפוש עבודה לנהגי משאית.
כל שעליך לעשות:
1. להעביר אלינו את הפרטים
2. להגדיר את היקף המשרה אותה אתה מחפש
3. להגדיר אזור

דילוג לתוכן