ניסיון משנת 2991
הגשה מוצלחת של אלפי תלמידים לקבלת רישיון על משאית
לימוד עם חיוך, סבלנות, אמינות ומקצוענות
לימוד לרישיון 1C למשאית עד 21 טון

אילן אוסטרייכר

"לא האמנתי שאראה בחיי": מורה נהיגה למשאית על המשאית הישראלית הראשונה

שיתוף:
משאית ישראלית ראשונה

תראו, אני מורה נהיגה למשאית כבר עשרות שנים. נסעתי על הרבה סוגי משאיות. אבל מימי לא חשבתי אפילו על האפשרות שאראה על הכביש משאית כחול-לבן תוצרת ישראל! כאילו זה לא מספיק, לא מדובר בעוד משאית רגילה שרואים כל יום… מדובר במשאית שהיא גם חשמלית, וגם פריצת דרך טכנולוגית שיכולה לשנות את כל עולם המשאיות. 

אתם מוזמנים לראות את הכתבה שהכינו "כאן" על המשאית, ומיד אספר לכם מה כל כך מדליק אותי בה בתור מורה נהיגה למשאית.

משאית עד 12 טון כחול-לבן: הישראלים שוב פורצים דרך

אוקי, יש המון דברים שמדליקים אותי במשאית הישראלית החדשה, שמסתבר שהיא פיתוח הרכב הכי משמעותי בארץ מאז "סוסיתא" שאולי ההורים או הסבים שלכם זוכרים. 

החברה שמפתחת את המשאית נקראת Ree Automotives. מסתבר שלמקימי החברה היו המון רעיונות חדשניים לגבי המשאית שהם רוצים לבנות וכולם אמרו להם "עזבו אתם לא יכולים", אז במקום להתווכח הם החליטו לפתוח חברה וללכת על זה בכל הכוח. אהבתי! 

לגבי המשאית, כמורה נהיגה למשאית אני לא יכול שלא להתרשם. מסתבר שהחבר'ה בנו את הרכב התוכנתי הראשון. כלומר, הרכב מונע על ידי תוכנה. יש במשאית 3 מחשבים משוכללים והם שולטים בכל ההנעה והתפקוד של המשאית. הם ממש כמו המוח שלה. למשל אם הנהג מסובב את ההגה כדי לפנות, בהתאם לתנאי הדרך התוכנה עשויה לסובב רק 2 גלגלים, או את כל ה- 4 או אולי אפילו את המנוע עצמו… הנהג לא מרגיש כלום, כן? הוא מסובב את ההגה והמשאית פונה. אבל המוח של המשאית יודע איך לעשות את הפניה הכי טוב בהתאם לתנאי השטח ושאר השיקולים, ועושה את זה עבורו. מדהים! 

עוד משהו שאהבתי הוא שכל רכיבי הרכב מרוכזים בפינה אחת של המשאית. למה הכוונה? כחלק משיעורי הנהיגה למשאית שאני מעביר, אני מלמד את התלמידים שלי איפה נמצאים החלקים השונים שגורמים למשאית לפעול. זה סיור שלוקח אותנו לכל אורכה של המשאית. אבל עם המשאית הישראלית הראשונה, כל חלקי השליטה של המשאית מרוכזים בפינה אחת, כך שאין מכלולים נעים בשאר גוף המשאית – לאורכו יש רק רכיבי חשמל וקירור המערכת. 

לגבי ביצועים, בכתבה שצירפתי למעלה, רואים שיש למשאית הזו ביצועים שאפשר לקנא בהם. העבירות של הרכב מדהימה בזכות הנעת התוכנה שמייעלת כל סיבוב ופניה. הבלימות יפות וחזקות תודות לברקסים הידראולי ובלימת מנוע. המשאית באורך 10 מטר בערך, עם רדיוס סיבוב של רכב פרטי – וואו! אגב היא שוקלת 10 טון, כך שכנראה שהתלמידים שלי שמוציאים רישיון נהיגה C1 למשאית עד 12 טון יוכלו ליסוע עליה גם הם. מעניין שזו משאית אורבנית, היא פותחה עם מחשבה על הצרכים של נהג משאית שעובד בעיר או סביבה אורבנית ועושה מסלולי חלוקה. זו עבודה שבה הרכב עושה בערך 200-250 ק"מ ביום. המשאית העברית החדשה יכולה לעשות את המרחק הזה עם הטענה אחת, ולפי מה שהבנתי אפשר להגדיל את טווח הנסיעה על ידי הוספת סוללות.

שיעורי נהיגה על משאית כדי לנהוג על המשאית העברית הראשונה?

כמו כל חברי המורים שמעבירים שיעורי נהיגה על משאית, גם אני סקרן לדעת מתי המשאית הישראלית הראשונה תעלה על כבישי ארצנו. תשובה לשאלה הזו עדיין אין, מאחר והמשאית עדיין בפיתוח. כ- 5 משאיות ראשונות כבר פועלות בארצות הברית, אבל בקרוב יהיו עוד מהן תודות למפעל שהחברה פתחה באנגליה. דבר אחד מעניין שצויין בכתבה הוא שיותר ממכירות החברה מחפשת שיתופי פעולה עם חברות רכב גדולות יותר. זה יכול להיות עבורם מקפצה מאוד משמעותית, שתעזור להם להפיץ את המשאית הישראלית הראשונה בכל העולם. 

בתקופה הזו, יותר מאי פעם, אני גאה לראות פיתוח ישראלי כל כך פורץ דרך עולה על הכביש. אני אומר את זה גם כישראלי שמרגיש את מה שכולנו מרגישים מהעולם בתקופה האחרונה, וגם בתור מורה נהיגה למשאית שכבר עזר לאלפי תלמידים להוציא רישיון נהיגה C1. בזכות היוזמה הישראלית והיכולת שלנו לפתור בעיות ולחשוב מחוץ לקופסה אנחנו מצליחים לשגשג כבר אלפי שנים. ובזכות פיתוחים כמו אלו של Ree Automatives אנחנו נמשיך ונפיץ דברים טובים בעולם, על אפם וחמתם של כל אלו שחושבים רעות עלינו כאן בארץ ישראל.  

————

מאמר בלוג 91

שיתוף:
מאמרים נוספים:
שיתוף:

😎 מבצע אביב לנרשמים חדשים

200₪ זיכוי ללימודי נהיגה על משאית !

חייגו למימוש ההטבה

דילוג לתוכן