ניסיון משנת 2991
הגשה מוצלחת של אלפי תלמידים לקבלת רישיון על משאית
לימוד עם חיוך, סבלנות, אמינות ומקצוענות
לימוד לרישיון 1C למשאית עד 21 טון

אילן אוסטרייכר

נכס לאומי: איך להיות נהג משאית בצבא ולתרום לביטחון המדינה?

שיתוף:
איך להיות נהג משאית בצבא

שורות אלו נכתבות באוקטובר 2023. אנחנו בזמן מלחמה, ותפקידם של נהגים עם רישיון C1 או C על משאית קריטי לניצחון במערכה והחזרת השקט והשלום. אז איך להיות נהג משאית בצבא, בשירות סדיר או מילואים? בשורות הבאות ננסה להסביר איך תוכלו לתרום למדינה עם רישיון הנהיגה למשאית שלכם – שהוא לא פחות מנכס לאומי.

הכשרת נהגי משאית בצבא: להתגייס למקום הנכון

אם אין לכם עדיין רישיון נהיגה C1 למשאית, או אם עדיין אין לכם אפילו רישיון נהיגה B על רכב פרטי, אתם עדיין יכולים להתגייס ולעבור מסלול שיכשיר אתכם להיות נהגי משאית בשירות הצבא. 

הגוף שאחראי על לימוד נהיגה על משאית בצבא הוא חיל הלוגיסטיקה. הוא מפעיל מרכזי הכשרה שבהם מדי שנה מספר עצום של חיילים עוברים קורסים איכותיים, מוציאים רישיון נהיגה C1 לנהיגה על משאית, וגם רישיונות מתקדמים יותר, כמו רישיון נהיגה C למשאיות מעל 12 טון ואפילו רישיון נהיגה E לסמיטריילר עם נגרר. חשוב לציין שכל אחד יכול להתקבל לקורס לימוד נהיגה על משאית של הצבא – כולל אנשים בלי ניסיון בנהיגה, וכמובן גם בנות, שלדעתי הן נהגות משאית מדהימות לא פחות מגברים (ולפעמים יותר!).

כמורה נהיגה למשאית אני מכיר היטב את מרכזי ההכשרה האלו ויכול לומר שהם באיכות גבוהה במיוחד. הקורסים מגוונים, יסודיים, ומקצועיים. החיילים לומדים לנהוג על המשאית, איך לתפעל תקלות, ולנהוג בבטחה. הם גם לומדים איך לעבוד בצוות, מפתחים משמעת עצמית וזוכים בתחושת משמעות תודות לתרומתם לארגון חשוב כמו צה"ל. המדריכים בקורסים ללימוד נהיגה על משאית של הצבא הם חיילים בסדיר, בקבע או מילואים. לפעמים הלימוד מתבצע גם על ידי מורי נהיגה למשאית שהם אזרחים. למעשה, אבי ישראל אוסטרייכר, שבהשראתו גם אני נהייתי מורה נהיגה למשאית, התחיל את דרכו כמורה נהיגה בשירות הצבא בשנים הראשונות של המדינה. 

בסיום קורס ההכשרה על משאית של הצבא המגויסים יקבלו רישיון נהיגה על משאית בהתאם להכשרה שעברו, ושיבוץ ביחידה שצריכה אותם. השיבוץ יכול להיות בכל יחידה בצבא ובכל חיל. זאת מאחר וכל גוף או יחידה בצבא צריכים לקבל באופן כלשהו אספקה או ציוד. לפיכך, השירות של כל נהג משאית בצבא יכול להיות מאוד ייחודי מבחינת אופי התפקיד והתנאים – וכל אחד משמעותי וחשוב בזכות עצמו. 

להתגייס עם רישיון נהיגה C1: הנשק הסודי של היחידה שלך

לאורך עשרות השנים שבהן אני מורה נהיגה למשאית היתה לי הזכות לעזור לאלפי תלמידי תיכון לעבור טסט על משאית וכך להתגייס כשברשותם רישיון נהיגה C1. 

 

עבור צעירים שמעוניינים לתרום לצבא ולמדינה, גיוס עם רישיון נהיגה C1 הוא אחד הדברים החשובים ביותר שניתן לעשות. תהליך הגיוס שלהם צפוי לעבור כרגיל – הם ישובצו ליחידה או תפקיד בהתאם ליכולותיהם וצרכי המערכת. בין אם ישבצו אותם ליחידה קרבית או עורפית, רישיון הנהיגה למשאית שבידיהם הוא לא פחות מנכס עבור היחידה שלהם. זאת מאחר ש(כפי שציינתי קודם) כל יחידה צריכה אספקה קבועה של ציוד או סחורה. יחידות מסוימות גם צריכות למקם את עצמן מחדש במהירות, או לנייד ממקום למקום ציוד ייחודי להן. ולכן, אפילו אם יש ליחידה נהגים רשמיים, כאשר יש לחייל כלשהו רישיון נהיגה על משאית הוא יכול פשוט להכנס לרכב ולבצע את משימת ההובלה הנדרשת. היחידה לא תלויה רק בנהגים הרשמיים שלה, והחיילים עם הרישיון למשאית יכולים לקחת יוזמה ולתרום יותר בדרך זו. אגב, בצבא מודעים לחשיבות של חיילים עם רישיון נהיגה על משאית, ולכן לעיתים יחידות מקבלות הקצאות לקורסי נהיגה על משאית שאותן היא תיתן לחיילים מסויימים. 

רישיון למשאית בשירות צבא העם: מה קורה אחרי השיחרור?

כל חייל שעובר בהצלחה טסט על משאית במסגרת הכשרה צבאית יכול להמשיך ליהנות ממנו גם כאזרח. ולכן חיילים משוחררים רבים ששרתו כנהגים בצבא ממשיכים במסלול גם באזרחות ומוצאים עבודה כנהגי משאית. אבל כמו שכולנו יודעים, מהצבא לא באמת משתחררים בגיל 20 או 21. אחרי השחרור הרשמי חלק גדול מאיתנו ימשיך לעשות מילואים שנים רבות, ואנשים מסויימים צוברים יותר ימי מילואים מאשר ימי שירות בסדיר. 

 

אז מה יעשו במילואים אנשים עם רישיון נהיגה למשאית? מדובר במקרה קלאסי של "שיקולי המערכת". לעיתים אותם אנשים ימשיכו לעשות מילואים ביחידות שלהם, בין אם כנהגי משאית או בתפקיד אחר. מעניין גם לציין שפעמים רבות אנשים משתחררים מהצבא, מוציאים רישיון נהיגה C1 למשאית, ולמרות שלא שרתו כנהגים בשירות הסדיר מבקשים הצבה במילואים כנהגים. בקשות מעין אלו חשובות מאוד עבור הצבא – המערכת מעוניינת בעוד נהגי משאית כדי לשפר את מערכי הלוגיסטיקה וההובלה שלהם. כך שאם אתם מחפשים דרך משמעותית לתרום וברשותכם רישיון נהיגה על משאית, שקלו לדבר עם קציני הקישור שלכם ולבקש הצבה כנהגי משאית בשירות המילואים שלכם. 

———

(מאמר בלוג 72)

שיתוף:
מאמרים נוספים:
שיתוף:

😎 מבצע אביב לנרשמים חדשים

200₪ זיכוי ללימודי נהיגה על משאית !

חייגו למימוש ההטבה

דילוג לתוכן