כמורה נהיגה למשאית בתל אביב, אני אוהב להתחיל את היום מוקדם. אני אוכל ארוחת בוקר קלילה, מתפנק בכוס קפה, ולאחר שאני מוודא שלא שכחתי את הרישיון למשאית עד 12 טון שלי, אני עולה לתא הנהג ויוצא לדרכי.
כדי להספיק כמה שיותר שיעורי נהיגה על משאית בתל אביב חשוב לי להתחיל את היום מוקדם, כך אני מקדים את פקקי התנועה ונהנה מהשלווה של הבוקר. איך שלא יהיה, כשאני נכנס לתל אביב במטרה להעביר שיעורי נהיגה על משאית בתל אביב, יוצא שאני נתקל בפקקים בכל שעה של היום. מה לעשות, ככה נראית תל אביב של ימינו. זו גם הסיבה שלימוד נהיגה על משאית עד 12 טון מצריך לפעמים חשיבה מחוץ לקופסא. למזלי, היכרותי רבת השנים עם העיר בתור מורה נהיגה למשאית בתל אביב מסייעת לי למצוא את המקומות המיטביים להעביר בהם שיעורי נהיגה על משאית, גם כאשר פקוק וסואן.
מורה נהיגה למשאית בתל אביב מספר: כך נראה שיעור נהיגה למשאית בתל אביב
כאשר תלמיד קובע איתי שיעור נהיגה, אני מקפיד לעדכן זאת בלוח הזמנים שלי כדי לשמור על סדר וארגון בעבודה. בתור מורה נהיגה למשאית בתל אביב, הפקקים הם משהו שחייבים להתחשב בו שתכנון הזמן. לכן כשאני נכנס לתל אביב אני תמיד לוקח מקדם בטיחות כדי לוודא שהשיעורים מתחילים בזמן. לאחר שאספתי את התלמיד בהצלחה מנקודת האיסוף שעליה תיאמנו מראש, נתחיל את השיעור.
בתקופה הנוכחית בה מתבצעת הבנייה של הרכבת הקלה בתל אביב, אני משתדל להימנע מכניסה לרחוב כמו אבן גבירול. ברור לי שיהיה לי מאתגר מאוד לצאת מהרחוב ולהספיק בזמן לשיעור הבא, במיוחד אם זה אומר לעשות זאת עם משאית עד 12 טון. לכן, אבחר לקחת את התלמיד לתרגל באזורים הרגועים והשקטים יותר של צפון תל אביב. אם כך, ניסע צפונה על דרך נמיר ונפנה שמאלה לכיוון שיכון ל׳, ומשם נמשיך עוד קצת צפונה לאורך הים אל עבר בית הספר תיכונט. רחבת החנייה הגדולה שליד בית הספר מאפשרת לי לבצע עם התלמיד תרגולים איכותיים של רוורסים וחניות. השקט היחסי שם גם מאפשר לי לאתגר את התלמיד בשאלות תאוריה למשאית, כמו גם לתת לו הכוונה מותאמת להמשך הלמידה האישית.
אם מדובר בתלמיד יחסית מתקדם שצפוי לעבור בקרוב טסט למשאית, סביר להניח שאאתגר אותו יותר במהלך השיעור. ניסע חזרה דרומה דרך שכונת רמת אביב ונחלוף בסמוך לאוניברסיטת תל אביב, שם ניתקל במעברי חצייה עמוסים בסטודנטים. אזור זה מצריך משנה זהירות. לאחר מכן נצא בשנית לכיוון דרך נמיר ונמשיך דרומה. שם נאלץ לעבור את הצומת המרכזית נמיר/רוקח לפני שנעלה על גשר הירקון. בשלב זה, התלמיד יתבקש להפגין יכולת תפקוד גבוהה אל מול עומסי התנועה, והנהיגה תהפוך ליותר מעניינת עבורו.
אתגר מתוק: לימוד נהיגה על משאית עד 12 טון בתל אביב
לימוד נהיגה על משאית עד 12 טון לטובת הוצאת רישיון נהיגה C1 יכול להיות מאתגר עבור חלק גדול מהתלמידים. במיוחד אם מדובר בלימוד שקורה בתל אביב, שכמו שכבר ציינתי, הוא אינו טריוויאלי בשום צורה. לכן, אם יוצא שהיה יום קצת מתסכל מבחינת הפקקים ואני רואה שתלמיד מרגיש שהוא לא הצליח להביא את יכולותיו לידי ביטוי בשיעור, אני דואג להזכיר לו שהוצאת רישיון נהיגה C1 היא תהליך, ושעליו לסמוך על המורה ועל עצמו בתהליך הזה. יש ימים יותר טובים ויש ימים פחות טובים, אך ככל שיעבור הזמן הוא יחווה יותר הצלחה.
עם זאת, רק עצם העובדה שתלמיד מצליח לתמרן משאית עד 12 טון בעיר כמו תל אביב, כבר בפני עצמה אינה מובנת מאליו. אני נוהג לספר לתלמידי שכאשר אני עשיתי את שיעורי הנהיגה עבור רישיון נהיגה C1, מלפני יותר ב-40 שנה, הפקקים בתל אביב לא היו מה שהם היום. נהיגה על הכבישים היום הרבה יותר מאתגרת, ולכן אני מעריך את תלמידי על כך שהם בוחרים להתייצב בפני אתגרים. אבל איך שלא יהיה, עם פקקים או בלי, בסוף היום אנחנו תמיד נהנים יחד על הכבישים.
אם אתם גם גרים בתל אביב ומעוניינים להתחיל ללמוד נהיגה על משאית עד 12 טון לטובת הוצאת רישיון נהיגה C1, אני מזמין אתכם לפנות אלי. שמי אילן אוסטרייכר, ואני מורה נהיגה למשאית בתל אביב מזה שנת 1992. צרו איתי קשר נצא יחד לדרך חדשה.
———–
(מאמר בלוג 48)