רבים מהאנשים שמחפשים מורה נהיגה למשאית ומוצאים את דרכם אלי עדיין לא החליטו סופית אם להתחיל ללמוד נהיגה על משאית או לא. עדיין יש להם התלבטויות ושאלות, וזה טבעי לחלוטין. הרי להתחיל ללמוד נהיגה על משאית כדי להוציא רישיון C1 זה תהליך שלוקח זמן וכסף, ואנשים רוצים להיות מגובשים האם זה בכלל מה שהם צריכים.
בשיחותי עם אותם אנשים שמתלבטים אני עוזר להם כמיטב יכולתי לקבל את ההחלטה הנכונה עבורם. אני עושה זאת בין היתר באמצעות שיתוף מהידע והניסיון שצברתי בתור מורה נהיגה למשאית. עשרות השנים שלי במקצוע נותנות לי פרספקטיבה רחבה, ולשמחתי רבים מהמתעניינים מוצאים שהיא שימושית להתלבטות שלהם האם להתחיל ללמוד נהיגה על משאית או לא.
אז מה אני אומר להם? הנה 4 השיקולים המובילים שלדעתי חשוב שאנשים יכירו לפני שיחליטו האם להתחיל ללמוד נהיגה על משאית.
שיקול 1: הוצאת רישיון נהיגה על משאית לא יקרה כמו שחושבים
אחד השיקולים המרכזיים של רבים מהאנשים שפונים אלי הוא השיקול הפיננסי. באופן טבעי, כולנו רוצים לנהוג באחריות ולהוציא כסף רק על דברים שאנחנו באמת צריכים. מסתבר, שרבים מהאנשים אשר שוקלים להתחיל ללמוד נהיגה על משאית חוששים מכך שמדובר בהוצאה יחסית כבדה. ולכן, חשוב לי להבהיר לאותם מתעניינים שתוהים כמה עולה שיעור נהיגה על משאית, שהמחיר זול ממה שהם חושבים. כמובן שהמחיר תלוי במורה שאליו פונים, אולם בכלליות אפשר לומר שהמחיר זהה או גבוה רק במעט משיעור נהיגה על רכב פרטי. כך שאם החשש שהעלות של שיעור נהיגה על משאית גבוה מדי, לא כך המצב וחבל שזה מה שיעצור אתכם מלהתחיל ללמוד נהיגה על משאית ולהוציא רישיון נהיגה C1.
שיקול 2: הוצאת רישיון נהיגה על משאית היא לא תהליך ארוך מדי
חשש נוסף שמעלים הרבה אנשים ששוקלים להתחיל ללמוד נהיגה על משאית הוא משך הלימודים. אנשים רבים סבורים שמדובר בתהליך שלוקח חודשים רבים, ושעליהם להתחייב לשגרת לימודים שתמשך חודשים רבים.
גם במקרה זה אני מציע שיקול חשוב שכדאי לקחת בחשבון, והוא שהוצאת רישיון על משאית לא לוקחת יותר מדי זמן, בטח לא כמו שחושבים. בעלי רישיון B לרכב פרטי ששוקלים להוציא רישיון נהיגה C1 צריכים לעשות החל מ- 20 שיעורי נהיגה על משאית. תלמידים שעדיין לא הוציאו רישיון נהיגה על רכב פרטי צריכים לעשות לפחות 32 שיעורי נהיגה על משאית. מאחר ורוב השיעורים שאני עושה הינם כפולים (שני שיעורים צמודים), מדובר בכ- 10 מפגשים לבעלי רישיון נהיגה על רכב פרטי, וכ- 16 מפגשים לאלו שעדיין אין להם רישיון (אך רישיון נהיגה C1 למשאית יאפשר להם לנהוג גם על רכב פרטי).
שימו לב, המספרים שציינתי שנדרשים להוצאת רישיון נהיגה על משאית הם הכמות המינימלית של שיעורים נדרשים לפני שהמורה נהיגה למשאית יכול להגיש לטסט. לעיתים מורה הנהיגה יחליט שהתלמיד צריך לעבור יותר שיעורים – אך עדיין לא מדובר בחודשים רבים של לימודים, כמו שנהוג באוניברסיטה או לימודי תעודה.
שיקול 3: הביקוש לנהגי משאית גבוה מאי פעם היום
אחד השיקולים של המתעניינים הוא מה אפשר לעשות עם רישיון נהיגה C1 אחרי שמקבלים אותו. כלומר, האם יש עבודה בתחום? גם כאן אני שמח להציע את הפרספקטיבה שלי כמורה נהיגה למשאית. כיום הביקוש לנהגי משאית גבוה מאי פעם. ישנן שפע משרות לנהגי משאית בחברות מצוינות, ומדי שבוע מתפרסמות משרות חדשות בכל אתרי הדרושים הגדולים ביותר במדינה.
אני גם אוהב לספר למתעניינים שבמידה וישתמשו ברישיון הנהיגה למשאית שלהם כדי למצוא עבודה הם יגלו שהשכר משתלם מאוד, במיוחד לצעירים שמחפשים להרוויח יותר מהממוצע לבני גילם. בנוסף, העבודה עם המון משמעות, שכן נהגי משאית הם אחד מעמודי התווך של החברה המודרנית ועבודתם חיונית לתפקוד המשק ורמת החיים שבה אנו חיים.
שיקול 4: הוצאת רישיון נהיגה C1 למשאית עד 12 טון היא השקעה לעתיד
עוד התלבטות חשובה שאני שומע היא עד כמה הוצאת רישיון נהיגה C1 היא השקעה לעתיד? זו אחת השאלות שאני הכי נהנה להשיב עליה, מאחר והרבה מתעניינים עשויים לחשוב שהוצאת רישיון נהיגה למשאית תקבע אותם במשרה אחת לשארית חייהם. התשובה שלי להתלבטות הזו היא שהוצאת רישיון נהיגה למשאית היא רק הצעד הראשון בקריירה מתגמלת ומספקת! כל חברה מחפשת אנשים מוכשרים וטובים כדי לתת להם תפקידים עם יותר אחריות. לכן, הרבה מהתלמידים שעזרתי להם להוציא רישיון נהיגה למשאית אמנם התחילו את הקריירה שלהם בתור נהגים, אבל אחרי שהוכיחו את עצמם הם קודמו לתפקידים מעניינים וחשובים, עם תוספת שכר משמעותית – אחראי לוגיסטיקה, מנהלי בטיחות, ראשי צוותים, ועוד.
בסיום השיחות שלי עם מתלבטים, אני מקווה שהשיקולים שאני מספק להם יעזרו להם לקבל את ההחלטה הנכונה עבורם. בין אם הם יחליטו להוציא רישיון נהיגה C1 על משאית או יחליטו שהמסלול לא בשבילם, אני תומך ומפרגן. הכי חשוב שכל אחד יקבל את ההחלטה הנכונה עבור עצמו.
———–
(מאמר בלוג 25)