במשך עשורים תחום הנהיגה היה מועדון של גברים. רוב מוחלט של האנשים שהיו באים אלי לשיעורי נהיגה על משאית היו גברים. מצב זה השתקף גם בכביש, מאחר ורוב האנשים שהוציאו רישיון נהיגה C1 למשאית עד 12 טון ועבדו כנהגים היו גברים.
לשמחתי, בשנים האחרונות חל שינוי. בשנים האחרונות יש לי את הזכות ללמד יותר ויותר תלמידות, שרוצות גם ליהנות מהאפשרויות שפותח רישיון נהיגה על משאית. ובכביש, כאשר אני עוצר ברמזור, לא פעם הפנים שניבטות מחלון המשאית שעצרה לצידי הן של אישה.
בגלל זה, כאשר התלבטתי מאיזה תלמיד לבקש שיספר החודש את החוויה שלו, החלטתי לבקש מרויטל שתספר את הסיפור שלה, כדי לתת השראה לנשים נוספות, שידעו שגם בנות יכולות ללמוד נהיגה על משאית ולהוציא רישיון C1 למשאית עד 12 טון.
"להוציא רישיון למשאית בגיל 40 היה עבורי יותר מקריירה שניה, זו היתה הגשמה של חלום…"
"פגשתי את מי שהוא היום בעלי כשהייתי בת 23. פחות משנה אחר אחר כך כבר היינו נשואים. באותן שנים עבדתי כמנהלת אדמיניסטרטיבית של משרד עורכי דין גדול ברמת גן. האנשים היו ממש נחמדים, אבל האמת שאף פעם לא הרגשתי שייכת. העבודה הייתה קלה מדי עבורי. הייתי יושבת 8 שעות בקבלה, מתייקת, מתמללת, משכפלת, מסדרת… הימים היו עוברים, וכל בוקר הייתי מחכה עד שיגיע ארבע אחר הצהרים כדי ללכת הביתה. העניין הוא שמאוד אהבו את העבודה שלי שם. הבוס שלי כל הזמן ניסה לתת לי עוד דברים לעשות, עוד אחריות. הוא גם אמר לי שברור לו שהעבודה קטנה עלי, וניסה לתת לי יותר, בשביל שאוכל לתרום למשרד אבל גם כדי שאוכל להתפתח ולרכוש עוד כישורים."
"כל מוצ"ש, כשיום ראשון היה מתקרב, הייתי אומרת לבעלי 'זהו, מחר אני אומרת להם שאני עוזבת', אבל זה לא קרה. המשכורת היתה טובה, האנשים היו מקסימים ולא ידעתי מה אני רוצה במקום… אז נשארתי שם עד שהייתי בת 28. אז נולדה אורטל, הבת הבכורה שלנו. יצאתי לחופשת לידה, ובסוף שלה פשוט אמרתי לבוס שלי שאני לא חוזרת."
"ב- 12 השנים הבאות, עד שהתחלתי ללמוד נהיגה על משאית, מבחינת עבודה לא מצאתי את עצמי. אני מודה. כולם סביבי פרסמו באינסטגרם ובפייסבוק שהם מתקדמים, חברה אחת התקבלה להייטק, חברה אחרת התחילה לנהל איזה צוות, עוד אחת פתחה עסק… מצד אחד קינאתי כי הן מתקדמות. אבל מצד שני בלב ידעתי שלא מעניין אותי לחזור למשרד, לתקתק על המחשב, לספור דקות עד יום שישי ולהתחיל הכל מחדש ביום ראשון. אז הייתי הרבה עם הילדים בבית. ומצאתי כל מיני עבודות בחצי-משרה שלא באמת עניינו אותי… וזה לא שאנחנו לא צריכים את הכסף, כן? אני לא מכירה אף משפחה בארץ שלא צריכה שתי משכורות. אבל וואלה, כזאת אני. אם אני בעבודה שלא מעניינת אותי, מיד אני נכבית, ורק חושבת איך לעזוב אותה כדי לחזור הביתה לילדים."
"אז איך מזה הגעתי לשיעורי נהיגה על משאית ולהוציא רישיון נהיגה C1? אחת החברות שלי התחילה להיות קואצ'רית. היא היתה צריכה אנשים להתאמן עליהן, ידעה מה מצבי, אז אמרה לי 'בואי, נעשה לך תהליך קואצ'ינג חינם'. הלכתי על זה. עשינו תהליך. חלק ממנו דרש ממני לעשות רשימה של איזו עבודה אני מחפשת ותעשה אותי מאושרת. זאת היתה הפעם הראשונה שכתבתי מה מעניין אותי בעבודה. אני זוכרת את זה בעל פה עד היום. כתבתי שאני רוצה עבודה שבה אוכל להיות בחוץ כי אני מתה על שמש ואוויר. אני רוצה עבודה גמישה, שאוכל לחזור בשעה נורמלית להיות עם הילדים, אבל שגם תכניס כסף טוב. והכי חשוב, כתבתי שאני רוצה עבודה שתעניין אותי, שתעשיר אותי, שתיתן לי תחושה שאני באמת תורמת לאנשים ולארגון שאני עובדת בו! כי כמו שאמרתי, אם אני בעבודה שלא מעניינת אותי – ישר אני נכבית…"
"עכשיו, פעם ראשונה שאני יודעת איזו עבודה אני רוצה, והחברה הקואצ'רית אמרה לי 'יאללה, עכשיו תתחילי לחפש דברים כאלה'. אז התחלתי. חיפשתי באינטרנט, ביד 2, דיברתי עם אנשים, ופתאום נופל לי האסימון – למה שלא אהיה נהגת משאית? סיפרתי על זה לבעלי ואחרי רגע של הלם הוא אמר לי 'יודעת מה? את צודקת!'. ואז הוא נזכר בחבר שלו שפעם היה נהג משאית ומאז התקדם לנהל לוגיסטיקה של איזו חברה. הוא נתן לי את הטלפון של המורה לנהיגה למשאית שהיה לו פעם לפני איזה עשור, שזה אילן אוסטרייכר, וככה הכל התחיל…"
"אז התחלתי ללמוד שיעורי נהיגה על משאית עם אילן אוסטרייכר. זה היה כיף בטירוף. איך שהתיישבתי על ההגה של המשאית ידעתי שהגעתי למקום הנכון. השיעור נהיגה על משאית שעשינו היה כפול, אבל הרגיש לי כאילו הוא הסתיים תוך דקה ומיד קבעתי עם אילן עוד שיעור נהיגה על משאית. תוך חודש וחצי הוא הגיש אותי לטסט, ואותו עברתי בלי בעיה. בעלי המתוק חיכה לי עם עוגה בצורת משאית אחרי שחזרתי הביתה עם הרישיון נהיגה C1."
"תוך כדי הלימודים כבר התחלתי לבדוק עבודות לנהגי משאית עם רישיון נהיגה C1. התקשרתי לכמה חברות שגייסו, ואמרו לי שהם עפים על נהגות ופשוט להתקשר כשאקבל את הרישיון על המשאית. זה מה שעשיתי, ושבוע אחרי שקיבלתי את הרישיון נהיגה על משאית כבר היתה לי עבודה. אני כבר שנה עובדת שם, המשכורת אחלה, האנשים מקסימים, והכי חשוב – אני באמת מרגישה שיש לי עבודה מעניינת, לא שגרתית, שעוזרת להמון אנשים, ועושה לי כיף כל יום כשאני מתחילה נסיעה."
רויטל, המון תודה על השיתוף! הסיפור שלך מוכיח כמה טוב שיותר נשים מתחילות לגלות את תחום הנהיגה על משאית עד 12 טון. עבודה במשרד לא מתאימה לכולם, והכביש הפתוח הוא עולם ומלואו שיכול לעשות טוב לרבות וטובות.
ולכל שאר הנשים שקוראות את הכתבה הזו ומתלבטות האם כדאי להן להוציא רישיון נהיגה C1 למשאית עד 12 טון, התשובה החד משמעית שלי היא כן! אתן יכולות, זה יפתח לכן אופק תעסוקה חדש, ואתן תהנו מכל דקה בדרך.
סעו בכיף, סעו בטוח,
אילן אוסטרייכר, מורה נהיגה למשאית
———–
(מאמר בלוג 21)